Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enGutierrez-Clellen, Vera F.; Restrepo, M. Adelaida; Bedore, Lisa; Pena, Elizabeth; Anderson, Raquel
TitelLanguage Sample Analysis in Spanish-Speaking Children: Methodological Considerations.
QuelleIn: Language, Speech, and Hearing Services in Schools, 31 (2000) 1, S.88-98Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0161-1461
SchlagwörterChildren; Cultural Differences; Cultural Influences; Discourse Analysis; Evaluation Methods; Language Impairments; Language Patterns; Minority Group Children; Research Methodology; Spanish Speaking; Student Evaluation
AbstractThis article discusses issues related to selection and development of language assessment procedures for children who speak Spanish and English based on spontaneous language samples and shows how available procedures can be applied to research and clinical aims with these children. Sociolinguistic influences in Spanish-speaker language performance are addressed. (Contains references.) (Author/CR)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Language, Speech, and Hearing Services in Schools" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: